Search:

Type: Posts; User: Ifti; Keyword(s):

Page 1 of 5 1 2 3 4

Search: Search took 0.03 seconds; generated 14 minute(s) ago.

  1. Replies
    6
    Views
    589

    Re: What NEXT? Suggestions desired!

    I see no Lalique's in your wardrobe!
    Lalique Homme - deliciously beautiful and well above average in performance
    Lalique - Hommage a l'Homme - unique - subtler in performance than above - but...
  2. Thread: Your vintage SOTD

    by Ifti
    Replies
    14,015
    Views
    739,437

    Re: Your vintage SOTD

    Ooomph!
    Lol I got 0.5ml that I'm guarding with my life!
  3. Replies
    2,784
    Views
    97,492

    Re: Today, I'm particularly enjoying...

    Guerlain Vetiver
  4. Replies
    2,784
    Views
    97,492

    Re: Today, I'm particularly enjoying...

    Often wonder about this so thank you !
  5. Replies
    33
    Views
    1,119

    Re: Fougère Starter Pack of 8. Your picks?

    +1 fuel for the passionate fire of my perfume desire!
  6. Re: Do you sometimes smell alcohol from your initial sprays?

    Wouldnae worry about it
    I get that to very briefly from some
  7. Re: Recommendation for someone who LOVES Tuscan Leather

    +1 AdP Leather
    Gucci Guilty Absolute perhaps
    P.S I get a bad *ss petrol leather from Worth Poir Homme Aftershave spray (old grey stripe box) , plus not much effort to find and reasonably priced.
  8. Re: Armani Eau Pour Homme , 89% Volume Vintage ......

    Wisdom!
  9. Thread: "e" mark

    by Ifti
    Replies
    4
    Views
    214

    Re: "e" mark

    Same!
    Thanks beautiful people :)
  10. Re: Armani Eau Pour Homme , 89% Volume Vintage ......

    Congrats on the find! Lol kinda green as my recent purchase of a new AEPH was underwhelming - performance like a cologne - although can't knock its scent - diamond!
    Lol warning - I used 1ml of...
  11. Thread: "e" mark

    by Ifti
    Replies
    4
    Views
    214

    "e" mark

    Lol following my post on when the 'short' ingredients lists on frags ended ( 2003/4 thank you basenoters!), just wondering when the "e" was introduced?
    Cheers dears :)
  12. Replies
    12
    Views
    826

    Re: Oakmoss essential oil

    I guess there's some basenoters that could point you in the right direction in the Fragrance DIY part of the forum? :thumbsup:
  13. Replies
    34
    Views
    1,153

    Re: Most enigmatic fragrance

    Lol I'm going today to have a butcher's hook!
  14. Replies
    48
    Views
    1,338

    Re: "Best" masculine-appropriate Amber frangrance?

    Ambre Sultan I felt leaned a bit too Femme for me. Though I repeat the unsaid mantra that everyone's experiences and opinions are very much valid :)
  15. Thread: Death

    by Ifti
    Replies
    32
    Views
    894

    Re: Death

    OMS is just plain scary!
  16. Thread: Death

    by Ifti
    Replies
    32
    Views
    894

    Re: Death

    Sometimes get a gothy vibe from Pour Lui. I think it's the florals given a "dark-wash", like that Ophelia painting.
    Black orchid I guess somewhat too.
  17. Replies
    42
    Views
    4,528

    Re: Tom Ford Noir Anthracite

    Argh! My bad it was Fougere D'Argent I actually tested 😂
  18. Replies
    42
    Views
    4,528

    Re: Tom Ford Noir Anthracite

    Gutted - smelt like a top draw frag from the bottle.
    On spray - I got massive pepper that obliterated anything else. Maybe just me but it was the sour sweaty pepper that also got me to give up on...
  19. Replies
    50
    Views
    31,042

    Re: Which Gucci Guilty is the best out of the 3?

    Came to say this! Only tried original and absolute. Original was gifted to me and felt it was a bit 'meh'. Quickly despatched. Absolute took me by surprise
  20. Replies
    48
    Views
    1,338

    Re: "Best" masculine-appropriate Amber frangrance?

    Does Dirty English count? Ambery boozy with some spiciness.
    Marketing andbrandassociations aside - i reckon this'd be a winner if blind tested!
  21. Thread: Cedar! Cedar!

    by Ifti
    Replies
    27
    Views
    723

    Re: Cedar! Cedar!

    Agree with this from my limited experience and wardrobe. It's the most cedar prominent I have.
  22. Replies
    8
    Views
    539

    Re: Online auctions question

    Ah cheers all !
    Nice to hear your experiences
    Yes I did just message the seller out of curiosity and it seems they have more than one of the item. Lol again curious as they seem to have more than...
  23. Replies
    8
    Views
    539

    Online auctions question

    Lol again another online auction question.
    Its literally made me furrow me brow and scratch my head.
    Ok, so as per, I'm scouring online auction sites for frags. Of late I seem to have not won the...
  24. Thread: Factice's

    by Ifti
    Replies
    6
    Views
    552

    Factice's

    Has anyone got any big *ss 'factice's' - the big dummy bottles.
    Lol no particular interest mesef - just seem more than a few popping up in my online searches recently.
    Probably a nice 'talking'...
  25. Replies
    2,784
    Views
    97,492

    Re: Today, I'm particularly enjoying...

    Worth your Homme.
    Damn everytime I wear this i think wozza! This is $&*@ hot!
    Even to the extent that I might fantasise about selling of the rest of my wardrobe and just investing in this!!
  26. Replies
    34
    Views
    1,153

    Re: Most enigmatic fragrance

    As always - Encre Noire "beguiling"
    Adding Lalique Hommage a l'Homme - also guess that part of the charm is obscurity of its notes even on Laliques website.
  27. Replies
    34
    Views
    1,153

    Re: Most enigmatic fragrance

    Lol gutted I always only find black agent or others.
    Bull ring was it?

    Sorry OP for digression
  28. Re: Angry at performance of new fragrance what can you do?

    Lol with all my talk of 1 month probation I am slightly irked by recent pickup of Armani Eau PH! I've been wearing it, 3 days since Friday and I think I'll have to accept the fact that is IS as its...
  29. Re: Which fragrance gladly come back to and rediscovering many years after the first testing?

    First to mind is Oscar for Men. I first smelled it when it was in the shelf at house of Fraser like 20 yrs ago. Only have gotten my hands on a reform version 3 bottles in the last 3/4 yrs. Just has...
  30. Replies
    16
    Views
    1,472

    Re: Favorite Banana Republic Frag?

    Need to revisit Neroli Woods. @Brooks from your description sounds like something I'd like. Confused as the last skin test I had I came away 'meh' - maybe my skin, maybe bad bottle - got a sticky...
  31. Replies
    22
    Views
    814

    Re: Powerful Cologne Type Frag

    Sounds spot on
  32. Replies
    22
    Views
    814

    Powerful Cologne Type Frag

    Whats a widely available and easily accessed (price-wise for the many not the few :) cologne type frag that has some power!? Better than average projection and longevity.
    Prolly not looking for...
  33. Thread: One choice for:

    by Ifti
    Replies
    23
    Views
    791

    Re: One choice for:

    - Date on Autum : I don't date anymore so envisioning a date night with my dearest to be wife(!) : Guerlain L'Instant de Guerlain
    - Sex (any season): None a ya beeswax :)
    - Going to the cinema on...
  34. Re: If Recommending One Fragrance For A Beginner To Start With (Given Our Experience And Knowledge)?

    Dang it's a hard question!
    My first thoughts go to Polo Green. Loved and hated, yet undeniably important and classic in perfumery.
    Takes you on a journey so it does.
    Also thinking back, I would've...
  35. Re: Angry at performance of new fragrance what can you do?

    Agree with prior posts and second giving them some time. I was also frustrated by new bottles seeming to be a lot different to samples, testers and my prior experience of them. I've kinda got a...
  36. Replies
    2,784
    Views
    97,492

    Re: Today, I'm particularly enjoying...

    Armani Eau + a rubbing of oak moss essential "toppie"!
    Looking forward to it maturing a bit more. Not sure when it was reformed or how many iterations it went through, my bottle looks like its 6+...
  37. Replies
    85
    Views
    1,320

    Re: SOTD: Friday, 12th July, 2019

    Polo Blue EDP
    Dress down day - button cuffs instead of double ( shock horror!)
    Sticks around a fair bit - good in the heat and humidity - needed a few top up sprays - but it doesn't get squished in...
  38. Replies
    85
    Views
    1,320

    Re: SOTD: Friday, 12th July, 2019

    Ooooh - tell me more, tell me more!
  39. Replies
    26
    Views
    2,618

    Re: First spray from a new bottle always deceiving.

    Straight up 'n' down yo ( I agree!)
    I'm sure it is agreed that some air needs to get into the new bottle and then it gets better and better as it macerates over time.
    Was just thinking very...
  40. Replies
    12
    Views
    826

    Re: Oakmoss essential oil

    Cheers folks - pretty chuffed it wasn't a deadend experiement!
    Oh yeah - am thinking of taking it to the DIY or other part of the forum ( I will report back fear ye not brethren!) about %'s and...
  41. Re: Pick Top 5 Most Masculine Fragrances You Have Smelled?

    Was just thinking this recently - Lalique doesnt change its stuff up? Never see and threads of damnation of Lalique re-forms.Way to go Lalique. :thumbsup:
  42. Replies
    707
    Views
    75,427

    Re: Smelled on the Street

    I'm getting a fair few hits of sticky sweet vetivers of late - I always think of Cuir Vetiver and Prada's Infusion Line Vetiver.
    Real tidy classic femme - I think it must've been something like...
  43. Replies
    707
    Views
    75,427

    Re: Smelled on the Street

    Love it when I get an infrequent whiff of this out n about. I can distinctly remember the times I do!
  44. Replies
    707
    Views
    75,427

    Re: Smelled on the Street

    Ah yes! I smelt the Aramis the other day in the birthing place of Shakespeare - class. I reckon he would have dug it and spun a few sonnets about it!
  45. Replies
    12
    Views
    826

    Re: Oakmoss essential oil

    Well, I got a 5% oakmoss oil.
    Strange little thing so it is - buttery, suedey, animaly ( in a fleshy perspiration way - not nasty sweat - the gently worked perpsiration) , some spiciness.

    Ok so...
  46. Re: Name the fragrance you tried/smelled today for the first time.

    Had a go with Armani Eau PH from the store as I can't wait for it to arrive :)
    Excellent citrus chypre type frag - soft, subtle, refined. Similar in Chanel PM vein, less so Dunhill 1934 (the 1934 is...
  47. Re: What are the best/most reputable Clone Houses/Fragrances?

    Someone mentioned "Eden perfumes" in another thread, and I think they ordered some. Lol if you're reading this, how are they? A little bit interested with their "vegan-eco" angle
  48. Thread: Armaf

    by Ifti
    Replies
    16
    Views
    882

    Re: Armaf

    Glad your enjoying em!
    Still to get my nose on anything from this house
  49. Replies
    2,784
    Views
    97,492

    Re: Today, I'm particularly enjoying...

    Lalique white.
    Casual-ish choice for a shopping day with mother dearest!
    Works really well in heat and humidity.
    Kinda forgot how good it was, since I stayed away after overdosing on it in France...
  50. Replies
    2,784
    Views
    97,492

    Re: Today, I'm particularly enjoying...

    Drool emoticon
  51. Re: Kids and perfume (I may not get my rental deposit back)

    P.S. I kinda panic when my niece's are round haha as I sometime leave a few bottles lying around - don't want em' getting tr*gger happy and incorporating spritz action into their ever persistence...
  52. Re: Kids and perfume (I may not get my rental deposit back)

    Since we're having fun and this is a light hearted and enjoyable anecdote, I'd say you missed something from your rebuttal:

    105471
  53. Replies
    31
    Views
    1,432

    Re: Grandma's Handbag Scents

    Pour Lui - Oscar de la Renta goes through a phase of this - yet I still LOVE it :)
  54. Replies
    20
    Views
    798

    Re: Fragrances With a Free Gift

    Have been tempted on occassion when I wanted something that ALSO had a free holdall.
    BTW are they any good - holdalls are often gifted with certain products from certain retailers?
  55. Re: Expensive Perfumes aren't worth it - people prefer cheaper scents.

    Bumfodder

    "It’s an expressive and pithy word for all the dross that comes in the (Daily)mail. It’s even more appropriate when you know where it comes from.


    It was originally British English,...
  56. Re: Name the fragrance you tried/smelled today for the first time.

    AdP Colonia.
    Eeesh underwhelmed.
    Nice opening then gone in an 1/2 hour. I get that its a cologne but it really feels like 'emporers new clothes'! Not worth the price tag IMO - 4711 will do this...
  57. Re: The Bogart Joint: Officially Un-Official House of Jacques Bogart Thread

    Get in!!
  58. Replies
    14
    Views
    613

    Re: Identify this please :)

    Cheers folks!
    Lol I've inspector Gadget tune in my head now!!
    Only 2 images on listing
    Yes it's on a popular online auction site (!) so not in possesion yet :)
  59. Replies
    14
    Views
    613

    Re: Identify this please :)

    Lol yep my bad, it's eau de cologne but got no other information!
    Circa?
    Is it the 'original' 1934 / Dunhill for Men one?
    105454
  60. Replies
    14
    Views
    613

    Identify this please :)

    105430
  61. Replies
    39
    Views
    1,765

    Re: Cardamom fragrance recommendations

    Same! Was just thinking of posting this thread mesef!
    I found the cardomom in Cartier Declaration D'un Soir really lush :)
  62. Replies
    66
    Views
    2,672

    Re: Leather for Summer

    Special Reserve Pinaud perhaps
  63. Pinaud Clubman vs. Pinaud Clubman Special Reserve

    Following the barbershop discussion and personally on a bit of a clean/classic/masculine vibe at the moment - I'm considering Pinaud Clubman Original.
    I have the Special Reserve - which is pretty...
  64. Replies
    105
    Views
    4,748

    Re: Talking Shop About Barbershop (Scents)!

    1. I get that too - DN and 'sporty'
    2. Why not try PC Special Reserve? Excellent leatheriness - little powderiness
  65. Re: Which Fragrance Are You Currently Waiting To Be Delivered In The Mail?

    Armani Eau
  66. Re: Opium Pour Homme: Why Isn't This Mentioned More Often

    I guess cause it's just plain good. Not controversial or polarizing (enough) to warrant too much discussion?
  67. Replies
    2,784
    Views
    97,492

    Re: Today, I'm particularly enjoying...

    River Gauche.
    So easy a wear.
  68. Replies
    12
    Views
    1,288

    Re: Making labels for decants without a label maker?

    - Pre-cut labels on A4 sheets to run through printer are possibly best value/time option.
    I use 38.1mm x 21.2mm
    Word and PDF templates :...
  69. Replies
    12
    Views
    1,288

    Re: Making labels for decants without a label maker?

    Might cost you too much to get them done by a printer ( unless your printing 000's of each ) doesn't work out good value and will upset your margin!
  70. Re: Looking for someone that makes labels for 5ml, 10ml sample bottles. Anyone here?

    Hey
    Are you going to be labelling decants ? If so, lol you'll get by easily with printing on the sheets with pre-cut labels - like A4 with 65 labels on each. You can get the template (usually from...
  71. Replies
    25
    Views
    1,497

    Re: Recc Me An Unconventional Summer Fragrance!

    Go for it! Truated Lalique quality and uniqueness.
    Seems to be my go to reccomendation for different for the summer.

    What did you go for?
  72. Replies
    13
    Views
    638

    Re: Armani Eau pour Homme for winter?

    Hey-yah!
    ooh what are your thoughts on it - I've got one coming in the mail :)
  73. Re: Where to ? Chanel PM, Worh PH, Dunhill 1934....

    Excellent - Armani Eau purchased for a song
    I will have feasted:laugh: and thus the fast shall begin again!!
  74. Re: Where to ? Chanel PM, Worh PH, Dunhill 1934....

    Must revisit this - didnt really think it was part of the 'family' I'm looking at?
  75. Re: Where to ? Chanel PM, Worh PH, Dunhill 1934....

    Lol yeah thinking back, I really was unhappy with it - stroppy even! Wanted to love it so much! Sported it today just to see - meh still the same lemon toffee bonbon (those 'taffy's' with powdery...
  76. Replies
    305
    Views
    6,876

    Re: Today I bought July 2019

    Cheers :thumbsup:
    105385
  77. Re: Where to ? Chanel PM, Worh PH, Dunhill 1934....

    Aw yeah cheers, I seem to have totally missed Eau Sauvage (possibly cause I didn't gel with the parfum version)
  78. Replies
    305
    Views
    6,876

    Re: Today I bought July 2019

    Broke my fragrance-buying-fast!
    Swooped in on some Rive Gauche fore' it gets unicorn fart priced.
    Eying up Armani Eau PH
  79. Replies
    33
    Views
    1,276

    Re: SOTD Stats - Most Worn, Milestones

    Witness!!!
    Pretty much started Late dec 18 / Jan 2019 -
    Lol I still remember vividly - OMS for Jan 01!
    Double digital on the following:


    1...
  80. Where to ? Chanel PM, Worh PH, Dunhill 1934....

    Kinda warmed up to these recently, as the temperatures rise,they provide an excellent refreshment - what are they citrus chypre? Whatever lol anyway, I'm looking for 'next' - enjoyed Chanel PM, yet...
  81. Re: What fragrance(s) are you looking forward to trying?

    Lagerfeld Bois Vetiver
    Still(!) Bentley Intense
  82. Re: Name the fragrance you tried/smelled today for the first time.

    Bad*ss leatha' this. Hoping to snaffle one :thumbsup:
  83. Re: Which Fragrance Are You Currently Waiting To Be Delivered In The Mail?

    Looks like a formiddable trio
  84. Re: Hard to describe scents that are a bit 'futuristic' but still mass pleasing and enjoyable

    Calvin Klein One came to mind first.
  85. Re: Name the fragrance you tried/smelled today for the first time.

    not sure it's date, tall bottle yellow liquid EDT ( think the newer version is green colour?)
  86. Re: Name the fragrance you tried/smelled today for the first time.

    Oakmoss absolute (5%) + Chanel PM
    Been enjoying crispier/citrus/classics this week ( Worth, Dunhill, CPM).
    Thought I'd give it an extra bump with Oakmoss
    Strange little thing that oakmoss! kinda...
  87. Re: Name the fragrance you tried/smelled today for the first time.

    **Not sure what I sprayed from L'occitane - I'm certain it was Homme - but looking it up - it's definitely not that! Nor does my wrist match any of the other mens' line? Enlighten me ! My wrist says...
  88. Replies
    105
    Views
    4,748

    Re: Talking Shop About Barbershop (Scents)!

    Faves include:
    Azzaro PH - barbershop with some extra character - like a real tidy shaving foam
    Paco PH - ultimate post shave talc smell - "talc grande luxe prive"!
    Worth PH - bad*ss soap smell -...
  89. Replies
    56
    Views
    2,314

    Re: Most animalic that you enjoy?

    :thumbsup: 100% with this - we*pons grade funk-a-licious / then totally juxtaposed by the most sensous musk
  90. Re: Your favorite fruit-forward, non-citrus masculine

    Crikey , yes that's the 'proper'name!
  91. Replies
    2,784
    Views
    97,492

    Re: Today, I'm particularly enjoying...

    104995
    Easy reach for soaring temperatures(!) in the UK.
    Enjoyed it as long as it lasts - before it kinda fizzled out. I reckon there's been some deterioration in this as its what ? XX years old...
  92. Re: Name the fragrance you tried/smelled today for the first time.

    L'Occitane:
    Homme
    Drying down to nice easy going Vetiver
    Cade
    From tester cone thingy they have instore - mmm much more me! Definitely classic/old school woody vibe.

    Tom Ford
    Tobacco...
  93. Replies
    56
    Views
    2,314

    Re: Most animalic that you enjoy?

    Yataghan & Aramis 900 for 'clean' animalic
    Pour Lui & Worth PH have a fleshy dirty animalic muskiness that I also enjoy.
  94. Re: Your favorite fruit-forward, non-citrus masculine

    How about Dunhill Desire Red?
    Always struck me as dark dried fruity , apple I think it is though
  95. Re: What fragrance(s) are you looking forward to trying?

    Worth PH Haute Concentree & current EDT so I'll have a full house !
  96. Re: A lounge just for us "Over sprayers" to discuss our SOTD and how many sprays were needed.

    Another one I feel can't be overdone - vetiver Carven vintage. 12 sprays for good smouldering subtle vetiver.
  97. Re: Need help finding a fragrance accord so I can avoid and save money

    Trichlorophenylmethyliodosalicyl :tongue:

    "TCP is a mild antiseptic,use for relief of sore throats, mouth ulcers, cuts, grazes, bites, stings, boils, spots and pimples..."
  98. Re: What fragrance(s) are you looking forward to trying?

    Or Black
    Santos Cartier
    Krizia Uomo
  99. Thread: On an ideal date

    by Ifti
    Replies
    49
    Views
    1,836

    Re: On an ideal date

    I'm going in with Yatagan or Worth PH.
  100. Thread: On an ideal date

    by Ifti
    Replies
    49
    Views
    1,836

    Re: On an ideal date

    :thumbsup:
Results 1 to 100 of 500
Page 1 of 5 1 2 3 4



Loving perfume on the Internet since 2000