Search:

Type: Posts; User: Balavassassin; Keyword(s):

Page 1 of 5 1 2 3 4

Search: Search took 0.05 seconds.

  1. Re: What does Caron mean by "restoring" perfumery?

    Yeah, I don't think that they'd condemn their recent products...they've most lkely adding this Advertising statement in order for us to think more and more about it's context. Thus succumbing us to a...
  2. Replies
    27
    Views
    2,333

    Re: Some of the greenest colognes out

    Polo Original, Grey Flannel, Van Cleef & Arpels PH, Rive Gauche ++ lOADS MORE!!!
  3. Replies
    45
    Views
    2,490

    Re: Tobacco Fragrances

    Hmmm...Ima' juss' gonna be trite in an instant...POLO GREEN!!! WOO! :)

    Oh...Aramis Havana is definitely a tobacco scent, though can be Usurped with the bayside rum at times..:(

    Cheers!

    -...
  4. Replies
    27
    Views
    1,723

    Re: Tommy too old school to wear?!

    Well...for me...Tommy is fairly tame, infantile and self-censored. I do admire it's simplicity though, A nicely acheived emanation of herbacious condiments, sweet bergamot to follow..*And for me...
  5. Replies
    32
    Views
    2,939

    Re: Polo Modern Reserve - current thoughts?

    For me..it isn't poignant enough...It's similar to it's preceded accomplice, though...I just rather a more raucous-like fragrance emitting around me!!

    Cheers!

    - Balava
  6. Replies
    16
    Views
    1,299

    Re: I have a free wish

    I have to go with Parfum D'Empire!!!


    Good Luck though!!

    - Balava
  7. Replies
    40
    Views
    4,340

    Re: Paco Rabanne Pour Homme

    I'd wear it on business meetings, is chic, uniform and not bedizen one little bit!!

    I love it aswell :P

    It is a more muskier, smokier version of Quorum!!

    cheers!

    - Balava
  8. Replies
    69
    Views
    7,890

    Re: How much is perfume a French artifact?

    Well...for me...I believe that the French culture is typically specified by their aesthetic history...Ie; Chanel, Guerlain, Serge Lutens, Frederic Malle, Givenchy, Dior++++ SOO MANY more...it seems...
  9. Replies
    43
    Views
    2,295

    Re: Demeter : irresponsible marketing?

    Well for me, since I have no alcoholic struggles it isn't as offensive...though If one was on the verge of a competent recovery...then happened to see this...I believe he'd be fairly aggravated bias...
  10. Replies
    104
    Views
    2,589

    Re: S o t D - Wednesday 21st April 2010

    It just is...and always has to be.....AZZARO PH...X101203 :P

    - Balava
  11. Replies
    43
    Views
    1,503

    Re: Best Scent for Keeping HerAway, LOL!

    Haha..great topic. but bias of the majority..I'd give "Caron - Yatagan" and "Knize Ten" the vilifying vote...these good companions can cause up more of a raucous then bloody napalm!!! :D

    Oh, It's...
  12. Replies
    49
    Views
    5,294

    Re: Katie Puckrik on YouTube

    haha....Yeah..I know...I've been busy..Though I'll never leave this beautiful site...By Me being a member and paying subscriber...that ya'll let you know that I'm here for good!!!!

    LOVE YA ALL!
  13. Replies
    49
    Views
    5,294

    Re: Katie Puckrik on YouTube

    Haha..this is marvelous!! yes, Katie! I am an avid follower aswell..keep up the good stuff milady!!

    Take care all!!

    - Balava -
  14. Replies
    4
    Views
    2,752

    Re: Béatrice Piquet Passes away

    ...:(.:(...Hopefully She Can Enjoy What She Always Loved In Heaven! Bless Her Soul!!

    xoxo

    - Balava -
  15. Re: Vacation / hot weather scent suggestions?

    Hmm..Serge Luten's Nouveau L'eau Serge is definitely verve for summer! do try it!

    - Balava -
  16. Replies
    43
    Views
    2,393

    Re: Powerhouse Girl Fumes

    For me, a Powerhouse scent can come from all sorts of atavistic notations...Though it is obviously defined by it's linear meaning Ie; which is "Power"-"House". It is, *From my interpreted source* a...
  17. Re: I need to seduce a girl, and quick. Please help.

    Ooh...boy..Jimmy..Do you want sex already?? love isn't made up by physical attractions...and you're jumping the gun mate...you need to talk to her first...without any connotations of "flirting". Be...
  18. Replies
    35
    Views
    6,609

    Re: Body kouros or Kouros?

    Kouros does it for...bias of it's originality and diverse objections!!

    Though Body Kouros is a hella' of a good frag!

    Love you all!

    - Balava -
  19. Replies
    37
    Views
    1,463

    Re: St. Patrick's Day

    Polo Green :P..nah, unfortunately...didn't have that bad boy on me...the brusque of them all..:(..I did have RIVE THOUGH :P with it's bunyanesque heart it was easily qualified!!

    HOPE EVERYONE HAD...
  20. Replies
    32
    Views
    2,136

    Re: ''You smell like steak !"

    Nope..Kouros has never EVER! smelt like Steak to me :P...your friend must've come out of a butchers hosting...because that's the most awkward comparison yet :P. I've heard that Fharheinheit smells of...
  21. Replies
    66
    Views
    5,863

    Re: Civet-based colognes?

    I like to say that "Obsession for Men" is a civet based frag.
    Though, with this...I like to say that Kouros is quite dirty...I wouldn't be entirely sure if it was civet based...though certainly...
  22. Replies
    51
    Views
    2,833

    Re: Had fragrances stolen from me.

    Hmmm, The term "friends" seems to get mixed up with "A person I met to whom I had a laugh with"...thats all...no genuine qualities were taking in to hand.

    Hmm, some mugwumps they are! I feel for...
  23. Replies
    57
    Views
    2,767

    Re: You can choose one fragrance under 50$

    Good thing Rive Gauche is $40 for 50ml in Aus :P

    Though..pity Azzaro is $50 + for 50ml...I Still think Rive Just wins...eeek!

    Gaah, It's a tie!! :P...at the most in-concise redemption....GAAHH...
  24. Replies
    57
    Views
    2,767

    Re: You can choose one fragrance under 50$

    Good thing Rive Gauche is $40 for 50ml in Aus :P

    Though..pity Azzaro is $50 + for 50ml...I Still think Rive Just wins...eeek!

    Gaah, It's a tie!! :P...at the most in-concise redemption....GAAHH...
  25. Replies
    18
    Views
    1,616

    Re: Help me to build my summer collection

    Hmmm...Sounds good Already!! Try - Demeters - Laundry...hah, is actually very perennial a summer-like. :D

    Also, Diptyque's Eau-Lente is the epitome of Summer in my opinion!! :D

    Good Luck!

    -...
  26. Replies
    13
    Views
    1,216

    Re: Steps through this hobby?

    RJR I profess...every time, please sample,sample,sample,sample! It doesn't matter whether you go to your nearest Fragrance Parlour and ask for there free samples...they'll most definitely hand you...
  27. Replies
    34
    Views
    1,910

    Poll: Re: Do you mind if a scent is linear?

    I voted "No"...though I am specious about it...If it's a line of a preferred choice...Say, Demeter's range. Then I'm all for it...It depends what I'm fond Of...Ie; I love Patchoulli, Therefor I look...
  28. Re: ,,Older" Basenoters and their most used scent

    Well...I'm still only 16...So to itemize a few...Ima gonna say that my most used scents are "Azzaro PH" And "Rive Gauche".. I borne the finest!

    Take care my B'N Family!

    - Balava -
  29. Re: My impressions on Kouros by Yves Saint Laurent (1981)

    Awesome Stuff Jimmi...Look forward to your other reviews mate :P

    - Balava -
  30. Re: Recommend good sillage and long lasting fagrances?

    Hmmm...Well I can Certify that Azzaro PH Lasts a long time on Me if Sprayed more than 5 Times...Though it's potent once Achieved!

    Also, Kouros...now...this bad boy Only needs a maximum of 3...
  31. Replies
    15
    Views
    1,449

    Poll: Re: Weigh in on your MONA DI ORIO faves

    WoW! Dimitri I love your Display Pic Aswell!! Neato'!! Though, I am soo darn' keen to try this house!! Is it cheap? Also, Can it be obtained in Australia?

    Cheers Dimitri...Always the informative...
  32. Replies
    23
    Views
    2,753

    Re: Caron Yatagan- A beast or a wimp?

    For Me...I was hugely disappointed in Yatagan...I am disappointed that It didn't Get that usurious Blast to which everyone talks about...Nothing fecal was being implored at all..:(...All I get is...
  33. Kouros And Antaeus More Similar Then Anticipated!!

    Man, I must need to cleanse my nostrils or something, I'm finding similarities at the most capricious feats. It's this harsh burst of leather that just akins it's provisions of raunchy-ness with...
  34. Re: I need to buy a fragrance...for my mother !

    Ohh...WOW! Are you only 14, naawww!! that's amazing stuff Jimi. I am already feeling love from your magnanimous presence! It's qualities like this in a being that shows utter selflessness. Well Done!...
  35. Re: I need to buy a fragrance...for my mother !

    Please Jimi, Do yourself a favor..BUY MITSOUKO!!!! YOu will never regret it!!! GO to a shop nearest to which sells Mits, Any version is fine in my opinion...and take a whiff of pure bliss!

    - Balava
  36. Replies
    29
    Views
    2,494

    Re: Rive Gauche Question(s)

    Here are my honest stats':

    Longevity: Is just a tidbit above average...Isn't exceedingly superior...has it's flaws though If applied heavily..*Ie; like all frags* It'll last the whole day...that...
  37. Replies
    37
    Views
    1,628

    Re: All the new scents are bad??!!

    I Guess too many people are loosing material...quick!!! There are the breakthrough frags here and there!! So, No. I don't follow this trite trend. Though, I agree there are more superior frags of...
  38. Poll: Re: A*Men VS. A*Men Pure Coffee VS. A*Men Pure Malt

    *resonant voice* - Is Original, Is Good!. Not the biggest A*Men Fan, though it is the better choice of the latter.

    - Balava -
  39. Re: Antaeus and TF Moss Breches...any similarity?

    Well...I am obsessed with Antaeus...soo hopefully I can crave Moss Breches just as much!!! :D

    I've heard good reviews about it!!

    Cheers!

    - Balava -
  40. Re: Helping my 2 year old son become a cologne addict!

    Well..I was gonna' start my post by saying..."Oh, Don't Force Him"...But you mentioned that "HE" at "Two!" enjoys fragrances already!! that's amazing!!
    I say enlighten his senses!!! :) Give him...
  41. Replies
    83
    Views
    4,225

    Re: Cool Water is the best cologne ever.

    Hmmm...It is mediocre!! BRAVO!!!

    - Balava -
  42. Replies
    36
    Views
    6,069

    Re: Best Orange Blossom

    For me it is "HERMES D'ORANGE VERTE Cologne"...Just my choice ofcause...oh...and yes...reformulation and vintage :D

    - Balava -
  43. Replies
    50
    Views
    2,898

    Re: Show Some Love For Joop! Homme..!

    Hmmm..It's funny...it's soo darn distinctive yet I do not fancy it...Must be it's exorbitantly treacle procedures...But yes, I give it thumbs up for distinguished constituents, though for personal...
  44. Replies
    1,101
    Views
    123,786

    Re: Do not buy Creed from FragranceNet

    Hmmm...I'm skeptic about buying full decanted frags online full-stop...no problems here with reliability...it's just the shipping companies to which I have my uncouth gripes with!! Though i'll never...
  45. Re: does terre de hermes have too much rose in it?

    Hmmm...I've never even thought of Terre'd D presuming such notes...:S...She may have a hidden talent...if she can snicker into the deepest notes :P

    - Balava -
  46. Re: Something Mystical About The Serge Lutens House!

    HAHAH!! YEP!!! And we keep trespassers at bay with Serge Noire...the Cinnamon really knocks them out!!! Keeping the village safe and sound!!!

    Oh..and thanks for everyones opinions!!!

    Cheers and...
  47. Re: Something Mystical About The Serge Lutens House!

    HHhhmmm, Interesting...I'm glad to see that you've gainsayed and withdrawn this thoughts....Though, for me...Serge Lutens is far from a Poseur. He's a man in whom is looking for features of...
  48. Re: Something Mystical About The Serge Lutens House!

    AMEN "The Anointed One"!! AMEN!! I agree with you %110!

    Take care all!!

    - Balava -
  49. Re: Something Mystical About The Serge Lutens House!

    LOL...Fair Enough Sunny...Just agree and all is good :P

    - Take care all!

    - Balava -
  50. Re: Oh Abercrombie & Fitch Fierce, how I love thee!

    I don't rebut on these commonplace frags...I am skeptic considering that my intrinsic provinces don't actually prove elan once implored of their presence...Though alot of mecca frags do intrigue...I...
  51. Re: Jennifer Aniston to launch new perfume

    Good Luck To The Girl...But me being completely and harshly dour...I haven't had any luck with any celebrities allusions to fragrances.

    - Balava -
  52. Re: When Your Laundry Detergent Wants To Be Your Fragrance

    Lol.....my Tide!!! Always!! I guess I'll buy Serge Luten's nouveau "L'eau Serge Lutens!" Is a close bet...or even "Demeters - Laundry" :D


    - Balava -
  53. Re: Bumbling Cops Steal $1,000,000.00 Worth Of Perfume

    haha! nice one diamonflame...!! I think JRD4T's Collection is the $999,999 and mine is the $1...:(, Would hate too see a price check on his collection...:S :D

    - Balava -
  54. Replies
    10
    Views
    1,174

    Re: chunk of ambergris found

    WOW!! INTERESTING TOPIC GUYS! HMMM, Amber resin and Ambergis stones are two totally different topics ay...though we're talking about Amber, as in, ie; Amber Resins cognitive to many trees,...
  55. Replies
    30
    Views
    2,892

    Poll: Re: Help me pick two old skanks!

    I voted Kingdom and the good ole' Rochas Femme!! Well, good luck and hope you smell as good as you sell :P

    - Balava -
  56. Re: book: Deluxe: How Luxury Lost Its Luster

    OOh...That's most definitely true. I agree with everything it stands for...I think that once the heart and bare soul of any Good Company dies....Care Is lost for the customers...they can get what...
  57. Re: Chergui - more on the masculine side, feminine or perfectly unisex?

    Indeedly unisex...is totally viable for both sexes If I may intercede..I'd say that almost anyone above 15+ could pull this off!!

    Cheers!

    - Balava
  58. Poll: Re: BMM10: Games 1-4 (Rive Gauche, No. 88, Polo, Heritage, and more!)

    Hmm, I voted Group C...considering that Fluer Du Male is selling hot hot hot! in melbourne...well atleast it has been!


    :P

    - Balava
  59. Replies
    33
    Views
    3,432

    Re: Dreaming of Perfumes, anyone?

    I wouldn't say or gainsay that I have dreamed about my perfumes...per-se, Though once ignited with a thought from antecedent era's...I'm in awe...My good friend...Azzaro PH, We have the greatest...
  60. Re: Mainstream scents that would getter press as niche....

    Ima' gonna go with me' gutz'....Quorum is akin to me.

    Love it, especially for it's cheap label!!


    - Balava
  61. Replies
    15
    Views
    2,239

    Re: Bandit - Which version should I avoid?

    I'd say avoid none neither is as abysmal as the other...all are great!!...though too be perfectly honest...the EDP Just makes it's way as the successor...for me it conveys a stronger...
  62. Re: unassuming, non assaulting, but lovely fragrances for men..???

    Hmmmm,

    Try Old Spice...Oh...but can be too masculine at times...hmmm...Terre'd Hermes Aftershave is sensual as heck!
    Do try it!! and definitely eschews any nuances of Feminism...is quite panache...
  63. Replies
    17
    Views
    1,955

    Re: How old is this Eau Sauvage??

    you seem to have the latest edition mate!

    - Balava
  64. Replies
    30
    Views
    3,174

    Re: Is this Vintage Azzaro pour Homme?

    Haha..well...we all wanna know you now bud!! :P.. Great find mate! Ima gonna be scouting me one as well...hopefully if I can reconnoiter your whereabouts then boom! me getz a bottlez of thee Azzaro...
  65. Replies
    77
    Views
    6,411

    Re: I just want to smell like a man.

    Kourosssssss!!!!
  66. Re: Which is your favourite AXE ? (Warning: cheap fragrances !!!)

    Well...In australia, Axe is called Lynx..and my fav would have to be "Vice" :D

    Cheers!

    - Balava
  67. Re: What makes you guys buy so many fragrances?

    Hmmm...Well...A cheap deal for a great frag always makes things more cogent...Especially in the likes of Zino and Quorum.

    Also, If I hadn't of found the grace of buying samples...then I would...
  68. Re: What is the difference between these two frags?

    I'm guessing it's either a different image being used...or it's an older version...either way...That's a splendid frag!

    - Balava
  69. Re: Has anyone here insured their collection?

    Hmmm..to be strictly honest..I'd say that I have no need to insure my collection...no matter how big it's grown..I'd have to many vintage frags to which are below sub-zero in "Retail Price". Also, If...
  70. Replies
    82
    Views
    4,172

    Re: KOUROS: Why all the hate?

    Some people just can't handle the bull...so they get the horns!

    - Balava
  71. Re: Which frag has the most diverse descriptions ?

    Hmmmm, I'd say that Caron's Yatagan is indeed a speculator...has it's dynamic opinions...Also, Kouros is Brusque for it's unpredictable nature, It is mandatory for most to call it a "Urinal-Cake"...
  72. Re: Recommend me 3 strong long lasting designer scents.

    Fahrenheit - Dior
    Kouros - YSL
    Rive Gauche <-- (On Me Anyway) - YSL
    Azzaro PH - Azzaro.
    Chanel - Antaeus
    Davidoff - Zino
    ++ More!

    Cheers and Good Luck!!
  73. Replies
    21
    Views
    3,955

    Re: Krigler Perfumery

    I might just gainsay this bad boy...sounds amazing!!

    Cheers and thanks abundantly!

    - Balava
  74. Replies
    55
    Views
    4,703

    Poll: Re: Where do you spray?

    Sometimes clothes...though mainly prioritize the skin.

    - Cheers,

    - Balava
  75. Re: what does patchouli smell like and what should i try for reference?

    Patchoulli too me...smells like Rive Gauche PH...considering that it is accompanied of Patchoulli. It is soothing, green and verdant...like a lemon grass though with added spice!! Quite relaxing!
    ...
  76. Replies
    15
    Views
    2,160

    Re: New Serge Lutens fragrance: L'Eau

    Thank you for this love!!

    - Balava
  77. Replies
    4
    Views
    730

    Re: Comic on perfumes!

    WOW! Sounds great..hopefully is as good as it looks...cheers!


    - Balava!!
  78. Replies
    5
    Views
    5,040

    Re: Oiginal vs. fake: Chanel No.5

    Hmmm...Ebay...wouldn't place big bucks on it unless I was certain that It was real!

    But anyway...do check there feedback!

    Cheers!

    - Balava!
  79. Replies
    37
    Views
    4,444

    Re: L'Eau Serge Lutens

    Hmmm...I'm very curious and eager to try! Cheers Guys!
    - Balava
  80. Replies
    169
    Views
    11,298

    Re: Most Over-Rated Fragances

    Me and my Bevy of Clones can say it unanimous with little hassle....MUGLER!!!
  81. Re: Masculine but sweet - your best recommendations

    Nope...it's florescent base is indeed treacle! :D. I find it sweet anyhow :P

    But we all get different scent pyramids :D

    Cheers guys!

    - Balava
  82. Replies
    33
    Views
    955

    Re: Antagonizing fragrance?

    Hmmm...I'd say Britaney Spears' Fantasy...Not a Fan!

    - Balava
  83. Replies
    59
    Views
    2,080

    Re: What was your first fragrance purchase?

    Here's Mine! I started with a classic...and am wearing it now!

    http://www.perfume-bg.eu/images/Azzaro-Pour-Homme-Tester.jpg

    Cheers!

    - Balava
  84. Replies
    52
    Views
    2,469

    Re: I have met Jicky for the first time

    If I really don't agree with Caron Un Pour Homme, will I still possibly like Jicky?? For Caron UPH..it's that strong leather and civet that really kill it for me...Also that honed effort of vanilla...
  85. Re: Masculine but sweet - your best recommendations

    To be careful..I'd say go to www.theperfumecourt.com and sample them before...or unless they're available at your local chemist.

    It proves much more au fait and safe to do it this way..whereas...
  86. Re: INCENSE-BASED POWERHOUSE COLOGNES/Can You Help?

    I find Body Kouros fairly reveled and imbibed of incense. If you like sandlewood and lavender/Sundry Berries/vanilla,ergo,ergo. Then this frag is worth a sniff!

    Cheers!

    - Balava
  87. Replies
    19
    Views
    3,631

    Re: Holy f..., I found Loewe para hombre

    Haha..nice job!!! Great find!

    Enjoy Every Drop!!

    Cheers and Take Care!

    - Balava
  88. Re: room scents that are copies of real perfumes

    I know what you mean...And yes, such perfumeries as L'artisan, Frederic Malle are selling Scented Candles, Aromatic Amber Balls...which is available on the L'artisan Website...it works by emanating...
  89. Re: If you though Knize Ten is about gasoline...

    Hmmm...I Always thought Fahrenheit should be appealed to a more gasoline bottle decant...it's akin to that scent...love it aswelll!
    Though this decant is decent enough...not a standout...though for...
  90. Re: Yet another fragrance marketed at the gay demographic, complete with horrible pun.

    Well...from a straight mans perspective...even I find this ridiculous...stupid really..:S

    Sorry for the blatancy..I'm not even gonna consider trying this..:S

    - Balava
  91. Replies
    16
    Views
    3,257

    Re: Should I get Sex Panther?

    Remember...it is a very reliable scent..works %60 percent of the time...EVERYTIME!
  92. Replies
    62
    Views
    9,286

    Poll: Re: Kouros vs Chanel Antaeus

    I'm feeling almost like a pariah...I deemed my answer...severely complicated...It is said though.."Chanel Antaeus". That wasn't the hard part....the hardest part was to tell everyone that I'm...
  93. Replies
    20
    Views
    2,059

    Re: Perfume that's popular with the ladies

    Well...popular..as in by the mecca's...well..too easy. Chanel No.5! :D
  94. Re: Why are ALL blue fragrances SO synthetic

    Hmmmm...lolz...Syntheticsm is really viscid with those Bubblegum,Metallic and vaccuous cuccumber scents...though I can find them attractive at times..it's just that they don't really spark me to...
  95. Replies
    10
    Views
    1,712

    Re: Ebay...people to use, people to avoid?

    Thanks for all the great links!!! :D

    Appreciating it even though I never asked...Auspicious luck ay! :D

    Take care!

    - Balava
  96. Replies
    1,324
    Views
    87,293

    Re: Spotted at Marshall's

    haha...Kenneth cole's R.S.V.P is like bloody soap bars at our shops..too common :D

    though a rare find so far for me is...Old Spice deodorant sticks at my K-Mart :D

    Cheers!

    - Balava
  97. Re: Your Top Five Conservative Sharp Suit Fragrances

    Here they are! :D

    In un-implicated orders:

    1. Rive Gauche PH
    2. Polo Green
    3. Tom Ford - Tuscan Leather
    4. Givenchy - Gentleman
    5. Terre'd Hermes
  98. Replies
    51
    Views
    7,172

    Poll: Re: A*Men vs. Hypnotic Poison

    Hypnotic poison is PIMP :D...demonically pimp!

    - Balava
  99. Re: What do you think of Chanel's Platinum Egoiste?

    Sorry to say...though Chanel is the superior here..:(...Egoiste proves vitiated by the will of the Strong Beeswax absolute and jets of florals...:)

    - Balava
  100. Replies
    18
    Views
    1,287

    Re: Help Me Find A New Fragrance!!!!

    Definitely have conjured up too frags for ya! atleast it's good to see that my Recapitulating skills are at hand!

    1. Bvlgari Aqua
    2. Fleur Du Male

    Cheers and good luck!

    - Balava
Results 1 to 100 of 500
Page 1 of 5 1 2 3 4



Loving perfume on the Internet since 2000